Aku Perlu Kuat jika Aku "SAKIT"...

Assalamualaikum dan salam sejahtera.. bersama dengan penulis blog ini lagi.. harap x jemu lah yer... (^_^)

pertama sekali sebelum kepada main point, belum terlambat untuk saya ucapkan selamat berpuasa... buat lah ibadat seperti kita akan mati pada esok nya.... penuh pengharapan pengampunan daripda Yang Maha Berkuasa...

Bismillah....



untuk entry kali ini, saya cuma nak sharing sedikit perkongsian mengenai.... hehehe.... pandai2 lah meng"agak"nyer.... saya x nak bagi tahu... special sikit...

PERASAAN... mungkin kadang2 orang mengambil endah tak endah jer benda nie.... kadang2 kita sendiri penat menjaga perasaan orang lain... tetapi hati sendiri... kadang2 kita sendiri yang terpaksa menanggung kesakitannya... mungkin pernah terjadi kan...??? walau hanya sekali... tapi.. apa perasaan awak semua...???? rasa sakit tu mesti terasa balik bila awak baca entry nie kan...?? kalu x tu.. alhamdulillah.. makna nya awak ni seorg yang cepat melupakan sesuatu kesalahan dan COOL... terbaek ah...

tetapi pernah kah anda terlibat dalam masalah hati yang melibatkan perasaan awak terhadap seseorg...?? apabila anda menyayangi dirinya sepenuh hati... hingga kadang2 terfikir untuk menjadikan nya halal buat kita.. tetapi perasaan kita dipermainkan... oke... saya bgi contoh mcm dalam lagu memori berkasih... "conclusion lagu :- >> beralih arah mencintai orang lain, melupakan org yg pnah disyanginya" ....

kadang2 saya terfikir... apa perasaan bila dalam situasi mcm tu yer..?? mesti pedih kan...??? YERP... pedih sangat... kalu tak... tak kan lah sampai ada yang sanggup membunuh diri bila putus bercinta... tapi bila dalam diri kita ada IMAN yang masih terlekat dalam diri kita.... kita masih lagi boleh berfikir bahawa Allah itu Maha Adil dan Maha Berkuasa atas segala sesuatu...

Cinta itu fitrah tetapi jangan sampai kita lalai sahabat.... jangan mudah untuk terus menjadikan seseorang itu hak kita.... kita tak boleh nak paksa si dia untuk mnerima kita seadanya... kerana dia milik Allah.. kita milik Allah.... Allah yang Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui... Allah dah aturkan segala nya dengan begitu teliti sekali... Allah mengutuskan seseorang kepada kita dan akan meninggalkan kita dengan sesuatu pengalaman... mungkin Allah pernah hadirkan si dia untuk kita dapat rasa macam na rasanya bila mempunyai seorang pasangan yang amat kita sayangi.. yang membolehkan kita rasa rindu.. rasa marah.. rasa geram.... semua cukup lengkap.... kita dapat rasa semua itu, kan.....????

Wahai sahabat... bercinta memang bercinta... tetapi jangan sampai kita sendiri yang BUTA... benda yang dilarang agama kita jadikan ia Halal... benda yang tak  sepatutnya kita buat sperti Zina... kita sgup lakukan semata2 untuk org yg kita cinta... JANGAN sahabat.... jangan mcm tu.... JANGAN BUTA HATI... kadang2 ada pasangan yang sgup dimarahi, dicaci tetapi tetap mencintai si dia hanya kerana sayang.... APA MAKNA SAYANG kalu mcm tu...??? cuba lah buka sikit mata tu.. buka hati untuk menilai apa yang baik.. apa yang buruk.... TOLONG LAH....

rahsia kan sedikit perasaan cinta dan sayang awak tu... satu hari nanti Allah akan beri seseorang yang memahami awak.. jangan risau... kalu tak di dunia.. kat akhirat nanti Allah bagi jugak... SABAR... jgn mudah jatuh hati dengan kata2 manis dan janji2 palsu.... itu semua mainan syaitan untuk buat kita leka.. BANGUN sahabat daripada lena yang panjang... jangn terus hanyut dengan maksiat... cuba untuk tinggalkan semua it dengan secara perlahan-lahan... kalu tak nak tinggalkan.. cuba bincang untuk mengHALALkan perhubungan itu dengan ikatan yang sah...

mungkin dengan kata2 entry ini, awak nk cuba berubah... tetapi masih TAKUT.. takut sebab apa... takut ditinggalkan oleh orang yang awak sayang.... YERP.... mungkin itu akan menjadi risiko... tetapi kalu dia benar2 sayang dan cnta awak.. tak kan lah dia nak tinggalkan awak yang hanya ingin berubah ke arah yang lebih baik... Allah dah tetapkan dalam Al-Quran.. Lelaki2 yang baik untuk perempuan2 yang baik... jadi JANGAN RISAU.... kalu dia tinggalkan awak... awak masih ada Allah untuk dijadikan tempat mengadu segala kesedihan... Allah Maha Mengetahui keadaan hati hamba2Nya.... merintih la pada Allah.... Allah sentiasa dekat dengan kita.... tetapi kita jangan la cuba buat perkara yang menjauhkan kita dengan Pencipta kita... Astaghfirullah.. KEMBALi lah...

YA saya akui.. memang pedih apabila ditinggalkan seseorang yang awak sayang selama bertahun2... tetapi ingat... Allah xpernah tinggalkan awak dari awak dijadikan dalam rahim ibu awak sampai sekarang... oleh itu... siapa yang lebih layak awak pilih.... JANGAN SALAH PILIH.... ingat sesetia mana pun awak pd psangan awak.... kalu Allah dah tetapkan yang dia bukan jodoh awak... dia tetap bukan jodoh awak.. igat tu.... Allah Maha Adil....

kalu awak sedih... kalu awak gembira,... jangan sesekali lupakan Allah... berdoa lah padanya agar diberi kekuatan utk hadapi segala perkara yang berlaku... YERP mungkin bukan mudah untuk tinggalkan sesuatu yang kita dah biasa buat sehingga menjadi rutin.. msej dia tiap2 hari, call seminggu sekali, tanya khbar... tapi ingat Allah Maha Menentukan Segala perkara... jangn lupa tu.... cuba ubah ckit2.. nanti awak boleh...

saya pelik.. kadang2 orang lebih memilih psangan daripada ahli keluarga dan rakan2 nya sehingga sanggup menyisihkan mereka... ingt sahabat... kalu sekali pasangan kita tinggalkan kita... kita nak mengadu pada siapa... kita juga perlukan org sekeliling untuk sentiasa beri nasihat dan mdgar masalah kita.... INGAT.... jangan utama kan sesuatu yang belum tentu jadi milik kita... tetapi utamakan lah sesuatu yang lebih berharga daripada itu..... pilih lah keluarga dan sahabat lagi daripada memlih psgan awak... biar hilang satu... jangan hilang segalanya.... Allah....


ini jer yang mampu saya nukil kan buat setakat ini... jika ada komen... sila lah tulis di bawah...


*menulis entry sambil menahan air mata mengenang segala perkara yang berlaku..
---- jujur ku katakan... wlau aku cuba sedaya upaya.. perkara itu tetap bermain di fikiran... aku cuba untuk hadapi.... walaupun aku sendiri "sakit".. tetapi... Allah Maha Mengetahui.... insya Allah.. lama2 akan hilang juga...

****  Ya Allah... hilang kan ingatan ku terhadap si dia dan segala perkara yang berkaitan dengannya... supaya aku dapat merasakan lebih dekat dengan MU Ya Robbi.... AllahuAkbar....  :')

Saya PEROKOK tegar

Assalamualaikum warahmatullah.... dan Selamat Sejahtera...

ha...!!! tajuk nyer... Jom tgok entry kali nie... sedia2 kan mata untuk mbca, jari untuk klik entry2, dan yang paling penting "Hati"... sebab ap Hati...?? hahahaha... ^_^ kita akn tgok lepas nie...

oke sye pilih tajuk nie lepas dgar satu cerita dalam sebuah rancangan Tv.. ehm... agak menarik untuk saya share ilmu.... dan sekali gus.. cuba untuk memberi nasihat...

sebelum saya terus kepada yang utama... sapa leh angkat tangan yang dye MEROKOK...?? ha....?? cepat angkat tangan.... (mcm nampak jer kan) @_@  hahaha... sory... tapi awak semua boleh ucp... Astaghfirullahala'zim...

sebab ap saya suh ucap "Astaghfirullahala'zim" ... sje nak bg pahala bila ber istighfar.. x nak...?? hehehehe.. jangan marah ea...

baik lah... yang utama nya saya nak bercakap mengenai rokok...

amcm...??? tergoda tak tengok rokok nie..?? hahahaha... :-P .. (wweeeekkkk)

banyak engkorang punya tergoda.. PAHAM BHSE dop yang rokok telah difatwakan HARAM di sisi agama Islam... ha.. nak tahu sebab ap...??? -mlas nk ckap.. tgok gambar bce sdri-


ha... nampak tu.... dah lama dah difatwakan HARAM hisap rokok... FAHAM....??
hehe.. bukan nak marah sgat... cuma.. just nak ingatkan... hahaha.... 
soalan yang akan bermain di minda..??
1) memang ah, ckap senang, cbe awk yg try hisap rokok, ingat senang ke nak buang tabiat niey...??
2) alah.. sibuk hal orang, jge hal sdri ckup... (kalu mati pon, kubur lain2)
3) duet aku.. ikut suka lah aku nak buat ap pon...
4) spe2 pon nasihat kan lah aku... bab2 rokok nie susah ah, x leh  nak time.. xleh nk buang tabiat nie... 
5) dan alasan2 yang lain... - xkan semua sye nak kne bgthu -

MACAM2 alasan yang orang2 nie akan cuba bagi... tahu sebab ap yang memungkinkan mereka ini bercakap sedemikian.. kemungkinan yang saya boleh cakap ialah DAYA TAHAP IMAN diri mereka sendiri... ehm... (mcm pernah jer dgar tajuk niey) (^_^) <-- selongkar la sdri citer ap yg pnulis blog nie tgok..

cerita yang sye boleh kongsi... (kalu salah tolong betulkan)..
--- ada seorang lelaki camera man.. dye sering merakam rancangan2 TV ceramah islamik.. Sampai satu hari.. Dye terkesan dengan sesuatu nasihat yang dye dpat dari seorang sheikh yang dye rakamkan pd waktu itu di hotel yang berdekatan dengan Kaabah... lepas rakaman dibuat.. dye terus memeluk sheikh tersebut kerana tanda berterima kasih atas nasihat yang dye dapat tadi sambil ditangan nya ada sebatang rokok... lalu sheikh tersebut pon mengucapkan Alhamdulillah... sye hnye menyampaikan... tetapi ada satu perkara la yang sye nak tegur enta (awk) nie... rokok di tangan awak tu... tanpa sempat sheikh tsebut menghabiskn kata2nya... camera man itu pon memotong kata2 nya "Ya Sheikh, ramai dh orang yang nasihat kan sye mengenai rokok nie, tp tetap sye x leh nak ubah... cuba la sheikh yang doakan spya saya nie boleh berhenti rokok".. (ha.. sampai mcm tu sekali lah) ... hehe.. 

         Sheikh itu pon mengajak camera man melihat ke arah Kaabah... "Apa yang kamu nampak org berada berdekatan dgn Kaabah itu lakukan?" C.Man "mereka sedang berdoa kerana ini adalah waktu mustajab berdoa"... oleh itu... sheikh itu pon membaca doa " Ya Allah, Kau ampunkan lah dosa orang ini Ya Allah, Kau murahkan lah rezeki nya, Kau berkatilah rezeki nya ...(kebaikan2 yang lain)........... Seandainya dye berhenti merokok Ya Allah... Kau kabulkan doa ini Ya Allah.... Namun jika dia tetap tidak berhenti merokok Ya Allah... jangan Kau beri satu pon kebaikan dalam doaku itu terhadapnya Ya Allah... " mendengar doa sheikh tersebut... C.Man itu terus berlalu dengan sekelip mata tanpa berkata apa2... 

       Setelah beberapa bulan berlalu... Mereka berjumpa semula di dalam rkaman program yang lain... ttbe ada seorg laki2 memeluk sheikh tsebut... dye mngucpkan terima kasih wahai sheikh.. "siapa kah kamu..?? " C.Man "sye ialah org yang bjumpa dngan sheikh mengenai rokok dahulu, sejak drpd waktu kejadian tersebut, saya langsung TAK SENTUH langsung rokok sehingga sekarang..  <The end> 

Ya Allah.. sampai begitu sekali perlu menyedarkan seseorang kaki rokok tegar... Astaghfirullah... boleh ker sahabat2 yang membaca ini buat macm nie..??? (mksud sye tinggalkan rokok) .. ehm...?? tak leh lagi....???  meh nak share satu ag cerita.. 

---- Pada zaman Rasulullah dahulu, bila turunnya wahyu tentang pengharaman arak, para sahabat dengan serta merta membuang arak yang ada di rumah mereka... arak yang ditangan dituangkannya... tong arak di rumah, dipecahkan nya, botol arak yang ada ditepi, ditepisnya.... AllahuAkbar.. betapa tingginya IMAN dalam diri para sahabt ketika itu sehingga dengar sahaja wahyu telah menurunkan pengharaman arak, terus dibuangnya tabiat minum arak tersebut... ----

so..??? dah ada motivasi sikit tak untuk tinggalkan BENDA tu...?? dah semak tahap iman kita setakat mana...??? ehm... sye bukan ap.. kecian lah kat para perokok nie.. tahu sebab ap sye kecian kan diorang..??? 

1) KASIHAN, banyak DUIT habis, semata-mata nak beli rokok, (bnde yg lbh pntg utk dibeli x beli, rokok juga dye pentgkan)
2) KASIHAN, bau badan elok2 wangi jadi busuk... (mbazir jer spray minyak wangi nak smart2, tp dh elok2 spray minyak wangi, lekat pulak bau rokok.. alahai... MEMBAZIR2)
3) kASIHAN.. jenuh nak cari api merata tempat kalu x bawak mancis ke lighter ker.. (mula lah tercari2.. mcm kera kena belacan.. dduk x senang.. tnye org tu.. tnye org nie... semata2 nak cari api) ... eish3..
4) Kasihan .... byak ag sbb lain.. fikir lah sdri...!!! 
5) yang penting cikgu saya kata, UNTUNG orang yang hisap rokok nie... AWET MUDA... nak tahu sebb ap...??? MEMANG PADAN LAH AWET MUDA... KALU DAH MENINGGAL PON DI USIA MUDA hanya semata2 hisap rokok.... NAK ker...??? 

korang TAK FIKIR ker benda tu memudaratkan..?? bukan engkorang ja yang dapat effect nya.. orang sekeliling yang hisap nie pon kena sama... eish... MENYAMPAH pulak aku..!!!!! bukan nak emosi sgat kat dalam entry nie.... tapi ini dah MELAMPAU...!!!!! 

-- g kedai  makan.. nak makan dengan family or nak lepak ngan kawan, tgah2 mkn, elok punya asap duk masuk hidung... oii.. nak hisap rokok x payah ah tempat org nak makan... kau tu ja yang x nak hidup... orang minum air masak dapat oksigen... yang ko hisap rokok dapat gas beracun tu sekali dengan org sekeliling sedut sama... x fikir ka...???? kecian lah sikit.... nak hisap rokok.. MOHON g 1/km jauh drpd org yg nk mkan... ha... mesti x bau dah... hehee... ^_^ ... lepas mkn.. exercise plak g 1/km semata2 nak hisap rokok... pon boleh... sihat sikit... haha... (aku ckup pantang betol la org mcm nie)


tgok gambar kat atas nie... ha... boleh kumpul byak duet kot kalu simpan drpd beli rokok tu... membakar duet jer... eish3... RUGI.. amcam..?? BERANI cuba...???? 

dah habis sembur2 ... kita kembali ke arah penyejukkan plak yer... bukan lah niat penulis blog untuk mengguris kan hati para pembaca atau sape2... tapi.. ini adalah luahan drpd salah seorang masyarakat yang prihatin thdap para perokok sekalian... cuba la buang tabiat tu.. x de faedah pon... simpan duet.. boleh g umrah... RM 10/12 x 30 hari = Rm 300/ 360... FUYOO.... hbs suku/ separuh gaji nak beli rokok saja.. kumpul2 duet.. boleh g umrah... ha...!!! acu cer cuba try test... cuba jangan x cuba... hahahaha... 

so.. for the conclusion... 
saya sayang semua sahabat2... cuba buang tabiat tu.... bukan xnak mention.>>>. "cbe ringan2 kan dlu buang cket demi cket.. tapi ini Hukum Allah... sye mention kan ap yg termaktub HARAM tetap HARAM..." <<<< cuba la selagi hayat dikandung badan... serius.... tak dak faedah LANGSUNG pon kalu merokok.. betul sye cakap... konon bleh halau nyamuk... memg ah halau dri atas sebab asap sembur ikut atas jer... yang belah lain nyamuk ggit jugak.. sabar jer lah... ehm.. oke..??? 
sye bukannye ap... buat yang beragama Islam... nk ke tabiat merokok kita menjadi penghalang mustajab nya doa kita...?? xnak kan..???

AYUH MUHASABAH...  
KATAKAN TIDAK KEPADA ROKOK...!!!!

tak nak merokok.. hoi2.. tak nak merokok.. hoi2... kerana rokok banyak padahnya... hahaha.. <nyanyi lah selagi boleh>   --- ttbe tingat wktu kecik.. nk nasihat kat org2 tua x berani, cme berani nyanyi kuat2 ajak adik2 nyanyi sme, haha...----- kenangan semata2.. 

**akhir sekali.... Pesanan khas daripada ustaz2 kita... 


******* minta maaf segala salah silap tutur bicara.. terkasar bahasa... ***** ayat memujuk please faham.. (^_^) ~~~ (^_^)



Nukilan ku Buat Mu Sahabat ^_^

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh...

dan Salam Sejahtera buat semua... semoga kita masih bernafas dalam Rahmat Islam dan Iman pada hari ini.. Alhamdulillah... SubhanAllah... AllahuAkbar.. Allah... Allah.. Allah.. Allahummasollialamuhammad...

Bismillah...

entry yang terbaru dari saya... hehe... untung siapa jadi kawan baik saya... akan ku nukilkan kisah kita dalam blog "Bisikan Hati".. tapi kenapa..?? hehehe... ^_^ .. nama pun "Bisikan Hati" ... bila terdetik sesuatu di dalam hatiku untuk menulis entry.. sudah semestinya ia adalah istimewa... tapi AWAS.... jangan terlampau ikut kata hati... takut memakan diri... hahahaha ...

Nukilan ku ini adalah buat sahabat yang amat ku cemburui iaitu Shaifullah Idlan Bin Rozlan...


wahh.... hensem x sahabat sye yang sorang nie...?? Bukan lah niat ku untuk memuji ketampanan nya di dalam ini tetapi ia adalah berkaitan dengan sifat yang ada dalam dirinya yang membuat kan diri ku untuk menulis berkaitan dengannya... ^_^

ehm... bila tangan laju menaip post ini.. teringat ku tentang kesemua kesempatan yang membolehkan diriku mengenali diri mu walau sementara... pertama kali ku mengenali kamu dan sahabat2 yang lain di dalam sebuah persatuan... SubhanAllah... Hebat juga kamu ya... satu like untuk kamu..


perkenalan dalam persatuan bahasa arab.... huhu.. pertama kali join kelab bahasa arab.. ingat kan hnye belajar bhse arab.. hehehe... x bce btul2 borangnyer... rupanya kelab b.A. sekali dengan Debate.. hahahaha... habis lah aku bahasa arab pon LOW... tak pernah2 masuk pertandingan mcam tu... hehe... eish3.... for the first time and forever... hahahaha... sye join untuk debate... menjadi perdana menteri yang pertama... FUHHHH....!! agak mencabar... tapi... sokongan daripada kawan2... hehe.. belajar2.. dpat isi dan belajar cara nak ber"LAWAn" akhirnya masuk lah kami pertandingan debate di UM Nilam Puri... haha.... kenangan yang paling best... bila dah banyak2 round.. jumpa balik kumpulan yang sama... sampai orang tu dah boleh hafal permulaan perdebatan kami... HAHAHA... malu seh.... sabo jer lah..... Malu x malu kena ah tetap buat biasa... budak biasa lawan budak luar biasa.. memang terbaek lah kan... hahaha... Shaifullah menjadi pendebat ketiga... wah... HEBAT.. kmi semua hnye berani memberanikan diri untuk pendebat 1 / 2 jer. hehhe... x reti nak lawan bnyak2... hahaa....

oke.. cukup setakat itu...

perkenalan yang pertama dah saya cerita... pertemuan yang lain...??? hehe... dah xde dah.... sebab saya telah tukar bidang daripada bidang ENGINEERING kepada bidang PERGURUAN.. hehe... kos..???? jeng3... rahsia lah.... hahahaha.. tapi ALHAMDULILLAH... walaupun jauh di mata.. tapi rakan2 tetap dihati.... rindu ku utk berkunjung ke UMP setelah lama ku tinggalkan.. hehe.. kenangan pahit manis... walau sekejap... semua sye dah rasa... belom start sem pon dah rasa sibuknya... belum start sem lagi.. memang MENCABAR lah duk universiti nie... respect budak u.. 

Bila berkunjung ke UMP and waktu nak balik.. ttbe teringat kat sahabat di atas... ehm... so... hanya berkata kepadanya bahawa saya berada di UMP... dye pon kata la "iyer ker"... hanya sempat untuk berjumpa bertanya khabar dan beliau berjabat tangan dengan family ku... itu sahaja... sempat la jugak family kenal kawan ku yang sorang nie...  ^_^ . ... pertemuan yang ringkas dan perpisahan yang tiada akhirnya... 

Allah.. setelah lama menyepi dan hanya mengikuti perkembangan sahabat2 di sana melalui laman sosial.. dan ttbe ternampak satu entry sahabat ....



Masya Allah... ttbe terfikir... berfalsafahnya sahabt ku nie... tapi... tidak ku sedar... itu adalah post terakhir beliau... Allah... bila terjaga dari tidur.. aku mendapat berita dari seorang sahabat di sana... "syu, shaiful dah xde.." Ehm..??? dengan perasaan yang terkejut.. terus menekan butang hijau... (walaupun tak pernah call sahabat tu sebelum nie) .. betul ker mesej yang awak bagi tadi..??? jawapan yang membuatkan jantung ku berdegup kencang... YA Allah.... sahabat ku... :'( ... Al-Fatihah...

Ya air mata bergenang kembali pabila menulis entry ini... Sungguh aku CEMBURU dengan mu sahabat... kadang2 kejadian yang berlaku itu hanya menjadi asbab Allah ingin mengambil haknya kembali... selepas syahid nya seorang sahabat seislam yang tak pernah ku tahu iaitu Allahyarham Ammar... kini ku dengar sendiri sahabat sendiri mendapat keistimewaan itu... Ya Allah... sayu hati ini.... sambil memikir kan diri yang fakir ini... adakah layak aku untuk mendapat keistimewaan yang sama...?? pabila ada diri nya di hadapan orang dia disegani... pabila tiada masih disegani dan turut ditangisi.. MAMPUKAh aku menjadi sehebat kamu dan sahabat yang lain...??

diri ini juga semakin cemburu apabila ada entry2 laman sosial yang lebih memberatkan kepada perjuangan untuk kaum lelaki... terlintas di hati... adakah perempuan tidak layak untuk mendapat keistimewaan dan keindahan dalam berjihad di jalan Allah... tapi.. cepat2 ku istighfar.. kerna ku tahu... Mungkin ada jalan yang lain yang perlu ku lakukan dan ia mesti lah istiqamah dan lebih sedikit kerana diri ini jua sering LALAI dengan nikmat dunia... AllahuAkbar... memang benarlah bahawa DUNIA INI ADALAH SEMENTARA DAN MENJADI NERAKA KEPADA ORANG YANG BERIMAN DAN BERTAQWA... fitnah dunia semakin berleluasa... hanya orang yang dapat berfikir dengan baik dan mumtaz sahaja yang akan insaf dan menyedari bahawa nikmat dunia hanya sementara....

Sungguh aku ingin menjadi salah seorang mujahidin.. walau bukan dengan mengangkat senjata tetapi dengan sedikit usaha dan amalan yang ku lakukan di dunia ini... kadang2 seperti ingin ku mengikut mu sahabat meninggalkan dunia ini tapi apa kan daya.. Allah masih memberiku peluang bernafas untuk bertaubat dan menyesal atas segala kesalahan dan kesilapan dan KELALAIAN ku selama ku hidup...

                       UNTUNG KAMU SAHABAT... BERTUAH KAMU...

Ya Allah.. dah tak thu nk tulis ap hanya mampu utk mencerminkn diri yang hina dan serba sederhana ini.. walau nukilan ini menceritakan tentang diri ku dan sahabat2 ku yang lain... diri ini mengharapkan PEMBACA ENTRY ini juga akan mendapat sesuatu untuk menjadi iktibar dan pengajaran untuk diri sendiri...                              

cukup2 lah dengan nikmat dunia ini. sekejap sahaja... Allah Maha Memberi dan Allah Maha Berkuasa untuk tarik semua nya semula... ingat.. INGAT... ingat... sekian buat masa ini... t kita jumpa lagi...

Salam Perkenalan buat semua...

*bila ku bicarakan pd ibu tercinta bahawa aku rindu kepadamu sahabat.. ibu kata... "haish.. yang pergi itu tetap pergi.. yang hidup ini perlu teruskan kehidupan.. " tapi kan daya.. diri ini tidak habis2 memikirkan dan sentiasa bermuhasabah utk mendapat keistimewaan yang sama... Mungkin kah aku boleh mencapai nya...
Doakan aku sahabat... **