Sunday 30 October 2011

Alhamdulillah...

assalamualaikum kepada para mujahadah sekalian... Alhamdulillah.. sye dh selmat smpai di IPG KPI tercinta... hehehe.. ehm.. nak share dgan awk semua satu benda boleh..????


" sesuatu yang indah akan menjadi suci apabila berada dalam redha Allah swt.. maka jadikanlah perasaan cintamu indah dan suci, kerana cinta adalah fitrah dan akan kamu berikan kepada seseorang yang akan menjadi temanmu di dunia dan di akhirat kelak..."


ayat nie di copy and paste dari facebook... ehm.. best jer dgar ayat nie.. tapi.. ramai ke yang praktik benda nie..??? cinta yang indah adalah cinta yang diredhai Allah... kepada pasangan yang sedang hangat bermadu asmara... apa kata kita cuba untuk melatih diri dengan mencari redha Ilahi dahulu sebelum mencapai kebahagian duniawi...?? boleh..? ini pesanan untuk diri sye sendiri dan sye minta rakan2 utk terima nya jugak utk diadikan sebagai nasihat..


saya tahu ia bukan lah sesuatu yang mudah.. kerana nafsu adalah musuh yang selalu membantut semua perkara yang membawa ke arah kebaikan.. tetapi ingat... melawan nafsu itu adalah jihad... bukan nye jihad itu hanya apabila kita mati di medan perang.. tetapi dgan melawan nafsu pun sudah di kira jihad... meninggal dalam keadaan dia menuntut ilmu pun jihad jika ia dilakukan hanya lah untuk mencari mardhotillah... 


kita juga sering alpa dengan kemewahan dunia... tapi.. jgan sampai kita ke tahap yang di gelar "wahnu" (cintakan dunia dan takutkan mati).. nauzubillah... perkataan insan/ manusia itu pun di ambil dari perkataan annisyan.. iaitu pelupa.. sebab itu lah kita di galakkan untuk saling tgur mengur.. nasihat menasihati supaya kita x terleka dgan perkembangan yang melalaikan... 


                            selamat beramal (^_^).... <3 .... <3









No comments: