Thursday, 28 February 2013

Ini KisAh BenAr...


assalamualaikum... tajuk bukan sekadar tajuk.. tajuk ini adalah benar belaka... hehehe... macam2 pulak sye niey.. tapi memang benar.. ap yang saya ingin ceritakan ini adalah kisah yang benar... hehe.. nak dengar x...?? ok mcm niey... meh sye cerita...



ad seorg insan yang sering kali bersedih tatkala dya bersendirian.. teringin nak thu sebab ap...??? sye bertnye pd si dia... dia mula bercerita...

  • Aku bersedih hati tatkala memikirkan adakah hati aku gelap sehingga kadang2 apabila aku bersolat... aku tidak terasa seperti aku sedang bersolat...  apabila aku bersolat.. aku memikirkan hal2 keduniaan... aku fikir. nanti aku nak g makan... kerja sekolah aku x siap ag... 
  • Aku bersedih hati apabila aku duk sorang2.. sebab aku rasa hilang sesuatu yang berharga... aku terasa aku hilang cinta Allah... mana x nya.. solat x khusyuk.. Al-Quran pon kadang2 ja baca... orang suh baca Al-Quran walau satu ayat satu hari.. aku..??? ehm.. :'(
  • kadang2 aku menangis.. sebab aku fikir... aku hanya kadang2 ja fikirkan psal kebesaran Allah... kadang2 ja aku berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad sollallahua'laihiwassalam...ya Allah... terasa hina ja diri ini... benda2 yang Allah tuntut utk buat itu lah aku x buat... apa lah nak jadi dengan aku...
  • apa yang bermain di fikiran aku hnya lah bila lah orang yang aku sayang nak suka kat aku... aku fikir.. bila lah aku nak habiskan maen game niey... bila lah aku nak habis kan cerita korea niey... drama itu drama ini... ya Allah.. lemah nya aku melawan nafsu aku sendiri... 

hah dah bce cerita kat ats.. Allah terasa terpaku bila mendengar kisah dya niey... sye pulak yang rasa macam terkena dengan kisah niey... engkorang yang baca pulak mcm na...? agak2 terkena x.. rasa mcm kena himpap sesuatu ats kepala x..?? aduy.. sakit nya.... tertusuk kat hati....


Ya Allah.. kalu dya dah mcm niey.. kita agak2 mcm na...?? sye pon ajak dye tenang2 kan diri.. menangis sepuas hati.. memandang air laut yang terbentang luas... mengajak dya menginsafi diri... sambil mengeluarkan senaskhah Al-Quran dan memilih satu ayat yang mempunyai maksud yang mendalam.... sama2 lah kita mengislah diri ke arah kebaikan wahai sahabat... INGAT... sesungguhnya Allah itu Maha Pengampun lagi Maha Penyayang... Allah Maha Mengetahui segala isi hatimu wahai rakan... istighfar lah selalu... bertaubat lah ats dosa2mu yang lepas... ayuh... bermujahadah melawan nafsu yang degil ini.. Allah.. Allah.. Allah.... 

"Maka bersabarlah kamu, sesungguhnya janji Allah itu benar, dan mohonlah keampunan  untuk dosamu dan bertasbihlah seraya memuji Tuhanmu pada waktu petang dan pagi"





2 comments:

Sultan Muhaimin al-Fateh wal-Qanuni said...

Terkesan :')
Terima kasih ^_^

light of leader said...

terima kasih muhaimin.. semoga Allah merahmatimu...