topbella

Wednesday, 4 December 2013

Special 4 u My Frenz

Bismillahirrahmanirrahim..... Semoga Allah mempermudahkan urusan ku untuk menulis bait2 ini dan semoga Allah mempermudahkan urusan kalian untuk membacanya.

hye3... bertemu juga kita ya... emm.. sebenar ner sye tak tahu nak tulis ap untuk entry nie tapi disebabkan oleh desakan hati untuk menulis sesuatu.. jadi saya terfikir untuk menulis sesuatu tentang....

.."PERSAHABATAN"..

ap ek yang engkorang paham tentang persahabatan...?? hehehe....
bagi saya... persahabatan itu luas....
bila kita rapat dengan seseorang itu juga persahabatan...
bila kita jdkan sesuatu benda itu kita sayang pon.. saya namakan itu persahabatan. (mcm teddy bear sye) hehehe... jangan mrah aaa....

dalam hidup saya... persahabatan itu bermula dari seawal sye kecil lagi... sye bersahabat dgn kwan2, adik2 sye, tp bila dh meningkat dewasa, ibu saya menjadi teman saya.... kerana itu saya rapat dgan ibu saya dan dengan itu juga saya dapat mengawal segala tingkah laku saya.. hehe... eh..?? mcm ne pulak tu ea..?? sye jadikan ibu saya sebagai sahabat sye dgn setiap hal termasuk hal peribadi saya beritahu ibu saya... tanpa ada rahsia antara kami..bila saya ada masalah..ibu menjadi tempat saya mengadu dan meminta nasihat.. bila saya sedih, gembira.. huhuhu.. semua saya luahkan tanpa ada selindung...

tapi.. mcm ne pulak dengan persahabatn sye dengan bukan manusia...??
ha.... itu menjadi persoalannyer..
kalau td sye bgthu yg tddy bear pon boleh jd sahabat kan...?? hehehe... itu kalu nak melepas kan perasaan... haha... kalu berani cuba lah.. luah semua kat tddy tu... agak2 ad kesan  tak...???
ehm... tapi kan... kalu sye nak ckap yg Al-Quran itu teman sye.. boleh...?? ble sye sedih. gembira... nak sesuatu perkara atau petunjuk... insyaAllah... kalu buka jer Al-Quran... Allah akan bntu beri petunjukNya...
teringat saya pd seorang akak.. dye pesan.. cuba kalu adik sedih atau nk kan sesuatu... adik pejamkan mata... niat baik2 ap yg adik nak.... selawat byak2... yakin dengn kekuasaan Allah.. insyaAllah.. akan ada hasil nyer... ha... kawan2 sye yg tgh bce nie pcye tak...??? kalu x pcye cuba buat lepas bce entry nie atau pun time awak2 semua pgg naskhah Al-Quran.. (^_^)


Indahnya hidup bila semuanya berlandaskan Al-Quran.. berakhlak dengan akhlak Al-Quran.... Masya Allah... SubhanAllah.... Alhamdulillah... kita patut bersyukur taw sebab kita terpilih untuk menjadi umat yang mulia iaitu umat Nabi Muhammad S.W.T. Sollu a'la nnabi... Allahumma solli a'la muhammad....

tapi kalu bercakap pasal sahabat manusia yang lain.. kdg2 boleh jd istimewa.. hahaha.. nak tergelak rasanyer... bila dah elok2 berkawan.. nak bercinta pulak... ops.... maaf.. maen2 jer...

sye ada seorang sahabat... walau kami tak rapat mana masa kami belajar bersama... tapi kmi stay dpat berhubung melalui media elektronik... ehm... indah nya bersahabat... walau jauh di mata tapi dekat di hati... hehe.. mcm tv9 pulak.. sebenar nyer entry nie saya secara jujrnyer nak buat khas utk si dia.. tapi entah lah....  xde idea nak tulis... sama2 penulis blog dan kadang2 berkongsi idea dan pemikiran yang sama untuk menulis entry.. hehehe... pelik.... pape pon... terima kasih kerana sudi menjadi rakan>sahabat>teman...
hahaha.... saya rasa cukup lah setakat itu untuk saat ini...

Doakan juga ya untuk insan2 yang kurang bernasib baik yang mengalami banjir.. dan doakan juga sahabat2 kita di luar negara yang ditimpa musibah tidak henti2.... Qunut Nazilah lah sentiasa agar ISLAM kembali gemilang seperti zaman Nabi dan sahabat dahulu... (^_^)
buat sahabat yang "special" tu.. ini untuk awak.... ----> ...Kau Sahabat Kau Teman Sejati.

Kau, Kawan, Sahabat & Teman

Ketika mula bertemu
Terasa bagai telah lama bersua
Kau sambut hulur tanganku
Bertegur sapa penuh mesra

Masa terus berlalu
Dan kita tetap seiringan berjalan
Menempuh onak liku
Lalui semua suka dan duka bersama

Biarlah apapun rahsia
Dan kelemahanmu tetap engkau temanku

Riangnya saat kita ketawa
Asyik senda dan bercerita
Walau sesekali pandangan kita berbeza
Andainya tetap serupa

Adakalanya kita juga saling terluka
Namun di akhirnya kita tetap bersama

Dan kini dipisahkan dua benua
Saling mengejar cita
Tak pernah kulupakan
Detik yang indah bersamamu temanku

Kupasti suatu masa
Engkau dan aku kan bertemu semula
Kembali menjalinkan detik nan indah
Untuk kenangan bersama 










1 comments:

Post a Comment

MaRi BeRkeNALaN..

My Photo
nurul amira Syuhada
C11
View my complete profile