Saturday 11 August 2012

SeRaHkAn CinTa mU...


assalamualaikum... entry nie berkaitan dengan penyerahan cinta kita... sebenarnya pada siapa... ayuh baca...

"...cinta bukan mengajar kita lemah... tetapi membangkitkan kekuatan.. cinta buka mengajar menghinakan diri... tetapi menghembuskan kegagahan.. cinta juga bukan mengajar melemahkan semangat... tetapi membangkitkan semangat... cinta inilah yang hakiki.. cinta ILAHI dambaan insani..."

hah... mesti kwan2 pernah dpat msg niey kan... sekarang niey kte dgar org KATA pulak...

ad org KATA... cinta itu SWEET.. bila ada pasangan yang selalu di samping kita...

ad jugak yg CAKAP.. cinta tu BEST.. sebab... kita dapat mcm2 hadiah n kata2 yang manis... hehe... best nyer...

ad orang BERITAHU sye yang cinta itu ANUGERAH.. kerana.. Allah menghadirkan perasaan tu pada sesiapa sahaja yang Dia kehendaki...

Asyik dgar diaorg jer.. sye pulak nk KATA ap...? kejap sye fkir... hehehe.. NO IDEA....
MAYBE cinta itu adalah...  satu FITRAH yang ada di dalam hati setiap manusia.  wujud satu perasaan kasih sayang dan belas kasihan sesama manusia dan makhluk di dunia ini. 

hehehe.. dah habis dengar orang KATA...?? pandai an diorang KATA... saya x reti nak berkata-kata.. hahaha.. merepek... ok2... kembali ke main point...

entry nie sebenar nyer nk kaitan kan sebuah lagu dengan CINTA jer.... saya JAMIN yang engkorang dh pernah dgar lagu niey... " KU SERAH CINTA " ... kan2...???? hehehe... best lagu niey... boleh search kan internet nanti... kumpulan inteam... MEh kita G rangkap by rangkap...

Ku serah segala ketentuan
Biarlah masa yang berbicara
Dipangku wajah yang layu
Dan aku telah jemu

*aku telah jemu untuk bercinta kerana telah dikecewakan oleh seseorang... tetapi aku cuba melawan perasaan itu dengan mengingati bahawa ada yang masih cinta pada ku... Dia memberiku cubaan untuk ku ingt padaNya... mungkin kerana aku telah jauh daripada Nya... aku thu Dia merindui tangisan dan doaku... Allah.... Ampunkan lah hamba Mu yang sering lalai ini YA Allah..

Aku tidak mahu berpaling
Pada yang mengganggu dan menggugat
Sapanya meletihkan diri
Hadirnya mengundang penat

* sapaan cinta yang hadir membuatkan daku lemah atas godaan syaitan dan nafsu.. yang sering kali aku sendiri tewas dalam melawannya.. aku kecundang... namun.... aku segera kembali pada Sirothol Mustaqim (jalan yang lurus)... iaitu Islam... Al-Quran adalah petunjuk buat diriku yang lemah... Kalimah LailahaiLLAH....membuatkan ku kuat sehingga sekarang..

Akan ku serah cinta ini
Bukan lagi pada manusia
Kerana cinta martabat itu
Bersalut segunung kepalsuan
Dan kepuraan

* akan aku serahkan cinta ku hanya padaNYA.... kerana cinta manusia terlalu banyak kepalsuan nya.. dari segi bicara nya.. sifatnya.. tindakan nya... ingatlah.. betapa lama pun kita setia pada si dia.. belom tentu kita kenal sifat sebenar nya atau.. belom tentu si dia adalah pasangan dunia akhirat kita....

Aku semakin tidak peduli
Apa yang mungkin akan terjadi
Kerana gerak dan tindakanku
Mahu bebas dari masalah

* aku tidak peduli tohmahan daripada manusia... malah aku takut jika ditinggalkan oleh NYA.... perlakuan ku meninggalkan cinta manusia adalah untuk ku bergerak bebas supaya aku bebas untuk istiqamah dalam ibadah ku padaNYA..

Ku serahkan cinta ini
Hanya padaMu, oh Tuhan

* akan ku serah kan sepenuh jiwa dan raga ku hanya untuk mencintai ALLAH.... kuatkan semngat ku Ya Robb...

Aku adalah aku sekarang                                  
Biar terbuang tetap berjuang
Akan ku serahkan jiwa ini
Sepenuh hati dengan keikhlasan
Aku adalah aku yang sekarang
Ku serahkan cinta ini

*aku adalah aku yang sekarang... insyaAllah.. tidak akan berpaling setelah ku berubah ke arah kebaikan... Cinta ku hanya milikMu YA RAHMAN.... andai DIA telah menetapkan itu adalah yang terbaik buat ku.. akan  ku terima dengan ikhlasnya....

dah baca semua...???? kesat2 air mata jika ada yang menangis.. hehehe... bagi yang rasa bosan... I Have No Idea.... perasaan masing2...  hanya satu pesanan ku buat semua....

selalu lah berbisik pada hati kecil kita....

"...aku tahu bila ALLAH mencintaiku... iaitu... saat aku membenci segala kejahatanku..."

No comments: