Friday 14 September 2012

gEriMis MenGunDang..



malam sudah hampir larut.. malam juga sudah mula gerimis... inilah saatnya untuk kita kembali.. kita sudah cukup jauh mengembara... menjelajah ke rumah2 kosong itu.. aku tahu.. perasaan kita cukup teruja untuk mengisi kekosongan rumah itu dan untuk bertemu serta berkenalan dengan pemiliknya.. aku juga tahu betapa seronoknya.. untuk bersama dan bergurau dengan pemilik itu.. tapi.. aku hanya mahu kembali pulang.. sudah puas aku melihat destinasi indah.. mengembara bersama insan seperti kamu.. aku mohon maaf kerana tak dapat bersama  di sisimu.. tetapi aku berjanji... setiap detik aku di sisi.. setiap itu juga aku sedia menanti.. maafkan aku.. aku terpaksa pergi kerana terlalu menyayangi kamu.. permulaannya hidup dan pengakhirannya kematian... hidup tak pernah pasti tapi kematian adalah saat kepastian yang telah direncanakan oleh Tuhan.. hidup juga adalah satu ulangan sejarah.. yang telah terjadi terlebih dahulu, yang terjadi sekarang dan pada masa akan datang.. apa yang aku alami.. adalah apa yang kamu telah alami.. buat detik yang berlalu itu pasti... 

No comments: