Friday 23 November 2012

OmBak RinDuku...

assalamualaikum buat para pembaca sekalian..ehm.. ok.. hari niey nak update psal rindu...
ehm... ok.. kte bg nama entry niey OMBAK RINDU.. amacam..??
 sebab... ble kte rindu sudah semestinyer hati kita kelihatan x tenang, kan..?? begitu juga seperti laut... laut tidak tenang kerana ada ombak... tapi.. disebabkan ombak itu jugak yang mencantikkan permandangan laut itu kan... betol x..??hehehe... kte jiwang ckit yer ary niey..

ble rindu pd manusia.. x semestinyer dye rindu kte jugak kan..?? tapi.. itu lah yang kita selalu harapkan. .kte harap.. ble kte rindu ssorg tu, kte hrap dye pon rindu kte... tapi.. kte bukan seorg ahli nujum yang boleh thu org  tu rindu kte ke tak... kan3...?? hehehe... ehm... jom selongkar kalu engkorang pernah buat mcm niey ble rindu ssorg... :-

(^_^) wahai bulan, aku rindu pd dye... kau tolong sampaikan salam rindu aku buat dye yer...??
(^_^) ambik anset smbil type or call dye.. kte :- "sye rindu awak".. "i miss u"...
(^_^) kalu zaman dlu ntar surat jer ah kan...??
(^_^) kalu yang ad dkat dgan umah tu... dalam diam intai orang yg kte ske tu...
tapi.. antara byak2 cara... sye lebih mengesyorkan kte guna yang terakhir niey.. amcam...??
(^_^) Ya Allah.. hamba mu ini juga mempunyai nafsu.. aku rindu ssorg ini ya Allah... tolong jge dye walau di mana dye brde... detik kan lah pd hatinyer.. bhwa aku rindu dye... ammmeennn...

ehm... kan sweet kalu mcm tu..  siap doakan utk dye lagi... tapi ini masing2 punya cara kan...?? ikut suka lah nak guna yang mana pon... tapi cuma kte perlu ingt ssuatu..

cinta pd bunga.. bunga akan layu..
cinta pd manusia, manusia jua akan mati...
tapi kalu cinta itu hanya untuk Yang Maha Esa... insyaAllah.. cinta itu xkan luput smpai bila2...

 mcm tu jugak rindu... kalu kte rindu pd Dia... Dia juga akan sentiasa rindu pd kita... sebab... ad ayat mengatakan... "Ingatlah Aku nescaya Aku akan mengingati kamu" (al-baqarah:152)...


kan sye dh ckap.. x rugi kalu kita ingt pada Nya.. 
sebab.. x bererti kita cinta pada allah.. kita tak boleh cinta pd makhlukNya.. kerana...
 jom dengar suatu perbualan suami isteri dlam rumah tgga merka berkaitan cinta...  iaitu  imam syafie dan isterinya...
 isteri imam syafie bertnya kepdanya adakah imam syafie menyayanginya lalu imam syafie menjwb 'ya, ak syg pd kamu' ... kemudian isterinya bertnya lagi adkah imam syafie syg pd Allah .... imam syafie menjwb ya , ak syg pd Allah ... isterinya bertnya lagi ...bgaimna kamu seorg lelaki blh menduakan cinta kamu? .... imam syafie tersyum dan menjwab " ak mencintai kamu kerana Allah ... ak mengahwini kamu kerana ak syg kepda Allah ... ak menjga kamu kerna ak cinta kepd Allah."

ha.. kan... nampak tu.. x menjadi halangan utk bercinta.. tapi biar lah ia berlandaskan syariat..

wahai rakan sekalian... bukan bermakna aku bermadah kerana aku baik... tapi.. aku hanya ingin menjadi baik dan ingin mengajak rakan2 menjadi baik... ayuh sahabat... bangun daripada KELALAIAN kita... BANGUN lah dari KELEKAAN kita... bangun sahabat... cukup lah selama ini kita ckup tenggelam dengan nikmat dunia... kerana smue nikmat yang Allah beri adalah ujian semata-mata... nikmat umur kita jua adalah ujian buat kita... segera lah bangkit daripada tidur yang lama.. tinggalkan perkara2 yang lepas... ayuh bina perkara2 baru yang membawa kita ke MATLAMAT KEHIDUPAN kita... iaitu... SYURGA... ayuh sahabat... 

andai aku terleka... gengggam tgnku... kejutkan aku kembali drpd kelalaian ku dengan kalam Allah.. jangan biarkan aku berada dalam kegelapan.. jangan biar aku keseorangan... sesungguhnya aku takut akan azab yang dijanjikan Allah... sungguh pedih azab neraka yang diciptakan bg hamba2 yang ingkar akan suruhanNya... ayuh sahabat sekalian... manfaat kan masa yang ada... jalankan tanggungjawab kita sebagai hamba Allah... kerana Allah telah berfirman.. "Tidak Aku jadikan manusia dan jin itu melainkan untuk beribadat kepada-Ku..." jom sahabat... amalkan ini... AMAR MA'RUF NAHI MUNGKAR.... 


ALLAHUAKBAR....!!!! 

No comments: