Thursday 1 January 2015

Indahnya Bersahabat Walaupun Berjauhan

Air mata bergenang tatkala membuka sebuah blog yang sudah menjadi hobi ku untuk setiap saat bila buka lappy...

indah bersahabat walau pun berjauhan... YAp... xtahu nak cakap apa... sweet nya ku rasa bila sahabat di sana sentiasa memikirkan dan mendoakan diri ku walau jauh di sana...
Ya Allah.. jaga lah dirinya dan kuatkan imannya serta berikan si dia kesabaran yang tinggi... kurniakan si dia ketenangan hati... supaya dia kembali ceria seperti selalu.. sudah aku ungkapkan sebelum ini Ya Allah... aku rindu padanya... senyum lah sahabat... "Senyum.. tak perlu kata apa-apa.. ^_^ " 

kiriman pesanan ringkas ku terjawab melalui diam mu sahabat... TERIMA KASIH... ucapan yang tidak ternilai buat ku... sudah semestinya kegembiraan yang ku kecapi.. aku telah kongsi nya dengan keluarga tercinta... tapi.. aku juga ingin berkongsi bersama sahabat yang lain... siapa lah diri aku yang sederhana ini.. tidak mempunyai siapa2 untuk ku bermadah rindu, berkongsi cerita... siapa lah diriku untuk layak menerima orang yang ingin menyayangi diri ku.. cukup lah sahabat yang berada di sekeliling ku yang sering bertanya khabar.. sudi untuk melayan kerenah ku... tiada istilah " si dia yang istimewa" dlam kisah hidup ku setakat ini... walau kau jauh di sana.. aku tetap ingin kau tahu perkembangan ku di sini... 

angin sejuk di luar menghembus sejuk... berpeluk tubuh aku sekejap... kerana terasa dingin... dingin kerinduan.. dingin kebahagiaan yang menyapa setelah ku baca perkembangan drpd mu... ceria sedikit hati ini.. ^_^

menitis air mata sekali lagi tatkala mengingatkan mu... hanya mampu ku sekat dengan hujung jari ku... tidak mengapa lah sahabat... semoga ceria selalu dan berbahagia lah dengan apa yang kau sedang lakukan... terima kasih... 

2 comments:

Papaglamz said...

Bersabar la.. Walau jauh saling mendoakan akan bertambah erat ikatan tu nnt. Insyallah. Papaglamz singgah dan follow ustaza..
www.papaglamz.com

bisikan hati said...

insyaAllah.... tapi mungkin berjauhan lebih baik kan..?? x gitu...?? terima kasih papaglamz... ehm... rajin komen... pape pon.. sye dah follow blog awak.. ^_^