Wednesday, 4 February 2015

Coretan Jalanan Tanda Ingatan Ku Buat Mu..

Assalamualaikum... bertemu kembali la yer bersama ustazah.. hehe... ustazah ingat ustazah nak update sikit sementara data internet banyak nie... ustazah nak balas blog sahabat ustazah... nak baca tak...???? teruskan la ea baca... kalu awak tak baca.. siapa lagi nak baca blog BISIKAN HATi ustazah nie.. :( hehe...



\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\


Apabila hati bertaut dalam doa... tak bertanya khabar pon kita tahu dia sihat... tak sibuk pon nak tanya "awak kat mne.. awak2 kat mne.." Tapi Allah Maha Mendengar... Allah gerakkan hati untuk masing2 beritahu aktiviti masing2... itu kah yang dinamakan kekuatan doa...???

Aku sukar menafikan hati ini masih terngiang2 lagi senyum tawa nya.. sikap dia yang menyenangkan hati... Namun... Allah itu Maha Mengetahui... mungkin perpisahan yang terjadi adalah perkara yang paling baik buat dia dan diriku untuk tidak berhubung...

Si dia di sana.. Aku masih di sini... Perjalanan hidup masih perlu diteruskan walaupun hati menjerit mengatakan bahawa aku rindu sahabat di sana... Allah Pemilik Hati setiap hamba2-Nya... Allah tahu aku rindu padanya.. hehe.. jadi Allah takdirkan dan gerakkan hati dia dan jarinya untuk menulis sesuatu untuk mengkhabarkan berita terbaru tentang dirinya....

Aku tahu.. Hati kamu masih terluka... tapi apakan daya... Sedangkan lidah lagi tergigit.. inikan pula sahabat... Tak pernah2 bergaduh.. 3 tahun kot... Hanya sebaris kalimah yang ku ucapkan .. Kau terus melenyapkan diri... Ap lah salah aku... Aku sendiri tidak tahu... Aku hanya menyatakan sesuatu yang seharusnya aku katakan... Tapi hati kamu terlalu sukar untuk menerima perkara tersebut...

Hurmmm... Apa lah nasib aku... dah ad sahabat yang baik mcm kamu... aku lukan hati... Tapi... lebih baik aku lukakan hati kamu lebih cepat daripada aku simpan kan hal yang sebenar.. tak gitu...??? Betapa bodoh nya aku... Menyakitkan hati sahabat sendiri...

Kau masih tetap dengan pendirian mu... aku tetap masih di sini... andai suatu hari... Terbuka hati mu untuk kembali... khabar kan kepada ku... kerana... Segenggam pasir yang kau hulurkan... Seluas lautan aku menerima kamu kembali...

Aku minta maaf sahabat... Andai kata-kata ku mengguris perasaan mu dahulu... Cukup2 lah kau membawa diri.... dan Cukup lah Allah takdirkan aku kehilangan seorang sahabat yang dah lama aku tidak bersua... Aku tak nak kehilangan seorang lagi sahabat... walau aku tahu... Kematian itu semestinya akan berlaku pada setiap makhluk yang bernyawa... Tetapi... jangan biarkan persahabatan yang selama ini terjalin terputus hanya disebabkan perkara itu...

Persahabatan yang aku jalinkan dahulu semasa kita semua sama2 berjuang dalam bidang kejuruteraan hanya lah semata-mata persahabatan... bukan untuk aku menaruh perasaan... Tidak pernah terlintas untuk ku menaruh harapan pada sahabat2 yang sama berjuang dengan ku untuk menjadi seorang yang istimewa buat ku.... Maafkan aku jika gelagat ku dan kemesraan ku yang menjadikan perkara ini terjadi...

Akhir kalam ku buat kamu...

Suatu saat aku mengenali mu... aku akan tetap mengenali mu... Jika itu yang Allah izinkan..

 Andai...

Andai sahabat... Diam mu ini akan tetap hingga ke akhirnya... dan Suatu Hari, kau dengar berita ketiadaan diri ku atau sesuatu berlaku pada ku sama seperti yang pernah berlaku pada sahabat kita yang satu itu... Ku pohon... Jangan kau beratkan lidah mu untuk teruskan mendoakan ku seperti mana kau sentiasa ingat aku dalam doa mu kini...

Itu permintaan terakhir dari mu....

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Tamat lah sudah coretan jalanan daripada Ustazah Syuhada.... Kalu rindu entry ustazah lagi nnti.. komen2 lah lagi yer... ustazah tabik spring kat para pembaca blog " Bisikan HAti "... ^_^


2 comments:

Papaglamz said...

Membalas tabik....!!!! Haip...!!!

Ustazah Syuhada said...

hahahaha.. comel... terima kasih Papaglamz... (^_^)