Friday 6 January 2017

Harapan Menggunung, Terbenam di Lautan

assalamualaikum buat para pembaca semua... hye... hari nie aku menaip lagi... dan seperti biasa.. aku tak pasti.. ad ker lagi orag yang jenguk blog aku nie...??? sejujurnya bersyukur lah kalu ada yang masih nk baca... hmm...

"Panjang mengeluh.."... mana tak panjang nyer... ada benda nak luah.. tapi x terluah.. yer lah... spe nak dengar,, eyh... hahahaha... spe yg dgar...?? aku menulis jer dari tadi..

betul lah apa yang orang yang selalu post kat FB tu... bila dah letak harapan pada manusia setinggi- tinggi pengharapan.. Allah dengan sekelip mata akan menghancurkan segala harapan yang dibayangkan... bukan kerana Allah tak nak berikan apa yang kita nak... cuma... siapa lah manusia..?? yang kita nak sandarkan seribu harapan.. dan pada siapa sepatutnya kita meminta...??? bukan kah kepada Allah sepatutnya kita berharap...???

di saat aku mengharapkan kasih seorang hambaNya... Allah beri ujian dipisahkan dengan si dia... bukan sekali.... dua kali..... 2 kali... Ya Allah.... semuanya disebabkan alasan yang sama....

pada yag pertama aku menerima ujian ini... aku seperti hilang arah... bersedih meratap.. termenung... tapi aku beruntung... masih ada kawan2 yang kuatkan diri ini... sentiasa beri semangat untuk terus kuat... terima apa yang dah tetapkan..

kali kedua...?? ya Allah... tak lekang doaku buat si dia.. tapi... Allah sentiasa sayang kan diri ku.... sehinggakan yang kali ini juga aku diuji gagal untuk ku dekat dengannya... yang mula nya hanya ku anggap seperti kawan... tetapi.. aku sendiri tidak tahu bila perasaan tu bertukar kepada perasaan yang lain... aku x kuat... jujur aku tak kuat....

tapi... jujur aku kata... aku sendiri mempunyai kekuatan diri sendiri... yang mudah untuk tepis kesedihan.. agar orang lain tak rasa pon yang aku sedang sedih... mungkin sebelum nie aku hanya anggap sesuatu prasaan tu tak lebih dari seorg kawan... dan mungkin juga disebabkn itu juga aku mudah untuk lupakan ap yang dh jadi...

aku tak mudah untuk jatuh hati pd seseorang... tapi...bila dah tersuka... Allahu Akbar... fuhh.. dah xnak cakap... air mata mengalir lagi nie... x boleh nak sekat... letih nak tahan... biar lah dia mengalir... nti letih.. tido.. ap susah... jangan rumit kan keadaan yang boleh kita handle.. kan...??

tak mudah untuk ku tulis semua ini... tapi... ini jer satu tempat yang boleh aku luahkan semuanya... sebab aku tahu xde orang pon nak baca.. dan orang yang aku suka pon xkan baca... dia bukan tahu pon aku ad blog... hahaha.. kelakar... :-P

skarang bagaimana....??? hahaha... soalan... terus kan hidup... move on... dan jangan fkir... aku sendri cemburu dengan gadis2 dan wanita2 di luar sana yng hanya mengejar karier dan minat tanpa fkrkan soal pkahwinan atau pasangan.... jujur aku cemburu... teringin aku nak jadi slah seorang drpd mereka..

ditakdirkan pd satu program sukarelawan... terjumpa seorang akak yang dah agak berumur dan masih berstatus bujang... walaupun dah mmpunyai kakak dan adik2 yang sudah berumah tangga tapi dia steady jer... tak heran pon nak fkir "bila nak kawin.. bila nak dapat anak, bila nak dapat suami"... simple jer hdup dia... satu jer aku tanya.. mcam na akak boleh lawan semua perasaan tu..?? akak tu tanya balik... umur berapa..?? ak ckap 2+ ... dia cakap baya2 awk nie. memang akan cakap pasal kawen.. tunggu la naik umur skit lagi... hilang laa.. yang fkir kerja... itu je.. ya Allah motivasi betol... tapi.. nak di tunggu waktu tu.. hahahaha... alahai.. seksa nya... malas fkir semua nie... penat la penatttttt....!!!!

mungkin kata2 aku nie macam orang dah putus harapan.. iyer lah siapa xnak kawin... tapi... sampai bila nak fkir kawin tapi tanggungjawab pada ibu ayah tak terlaksana lagi...?? dah balas jasa ibu ayah...??? dah hantar mereka umrah atau haji...??? dah cukup sangat ke balas jasa mereka..??? itu hanya soalan untuk diri aku sendiri...

YESS... aku x nafikan kalu dah kawen pon boleh berbakti pada ibu n ayah.. tapi x sama beb.. jujur tak sama....  bujang lain.. dah beranak pinak lain.... tak sama...

ehmm... ya Allah.. hmmmm....(mengeluh lagi) hahaha.. oke fine.... cukup la kot setakat nie.. letih la nak tulis.. btukar laptop.. lain rasa nak taip panjang2.... (mcam la tulis post nie tak panjang) hahaha... oke bye... choww dlu... muah cikit.. :-*  <3 ~ <3 lots of love -mira-

No comments: