Sunday 12 March 2017

Make me Strong.. (^_^)

assalamualaikum... hye semua.. hahaha... lama x update an..?? do i care... :-P sapa yang rajin buka blog nie memang saya salute laa.... sebab saya pon xrajin buka blog saya sendiri... hahaha.. #gelakjahat

first of all.. just nak cakap... sekarang dah bulan 3... hahahahaha...

aku dah tamat belajar... opss.. (*__*) "aku"..?? boleh la kan... malas nak formal...

ok.. aku sambung balik... aku dah tamat belajar... then.. kau tahu ap maksud habis belajar kan..?? hahaha... habis segala assgmnt, ujian, kuiz,... eyh.. jap...!! aku x pernah ad kuiz.. hahahaha.... dalam IPG biasa ja xde kuiz... Part paling best Praktikum.... Yezza... serius best.. tak tipu.. sebab boleh lari kejap dari peraturan institut... kalu korang nak tahu peraturan nya macam mana,... tanya budak sekolah asrama.. haa.. lebih kurang la tu... cuma xde la sabtu ahad bru boleh outing.. itu melampau.. hahahaha...

hmmm... sooo...?? perasaan dah habis belajar...?? sure best... tapi korang kena ingat... pepatah Arab ada kata "tolibul ilmi minalmahdi illal lahdi" ... maksud nya.. "tuntutlah ilmu dari dalam buaian hingga ke liang lahad".... haaaa.. gitu laa.. x semestinya habis belajar tu, stop smpai situ jer yaa..

sapa la tak teringin nak pakai topi bulat kan... hmm nak jugak.. tapi... nak ke sambung belajar lagi 2-4 stage yang seterusnya tu.. hmm.. fkir dua tiga kali jugak laa.... mana tak nya.. kos belajar lagi.. tempat belajar lagi... nak amek bidang apa lagi... (-___-) banyak pulak alasan nya.. haha.. sory3..

tapi orang cakap.. "experience is the best teacher"... kan..?? pengalaman itu adalah guru yang terbaik.. segala pengalaman pahit, manis masa belajar.. serius.. itu la yang menjadi kenangan paling manis bagi aku... haaa.. mcm mna pulak tu...???? hmm.. jap fkir dulu.... boleh lah.. boleh laa... (versi: johan dan chantek) .... #kalutaktahu #youtube #carisendiri

mana tak manis nya... time tu lah nak rasa ada kawan ramai... dalam ramai2 tu la nak kenal yang mana baik yang mana buruk... 5 tahun setengah beb.. kalu ko tak kenal jugak... ko duduk hutan mana...??? hahahahaha.... aisemen...

paling best... bila time assignment datang sekali gus... hahahaha.... pergi taklimat banyak2 untuk tahu cara buat assgmnt, last2 kertas taklimat ke mana.. assgmnt terjun laut... bila dah sampai masa.. hahahahahaha... diri sdri mati kelemasan sbb siapkan asggmnt dalam satu hari... perghh kau... ini kira hebat laa... hahahaha...

antara assgmnt paling aku suka buat.. bila lecturer kata buat buku cerita ka.. buat buku skrap kaa.... hahaha.. time nie serius tak tipu... aku paling semangat... sebab yang nie ja yang paling x stress... haha.. pernah la tercalon untuk dinilai dan simpan buat rujukan assgmnt lain... hebat kan..?? bangga jap... eyh.. lupa.. astghfirullah... x baik riak... hahaa sory3

bab lain...?? duk asrama la kot.. hmmm... kenangan sangat... bila bosan.. terperap dalam bilik.... layan kan ajer ap dlam bilik tu.... kalu ad cerita.. layan... kalu xde cerita.. tido... yessss....!!! itu adalah nikmat yang paling tidak terhitung best nya kerana tido itu satu anugerah... ahahahaha.... dah tu.. nak buat apa lagi time cuti.. bukannya ad duet nak keluar shoping.. BTW... aku x suka shoping.. hahahaa.. kalu keluar pon.. ak cuci mata jaa.. sekdar menghilangkan kebosanan dan melenguhkan kaki yang ajak berjalan...

dan antara kenangan yang paling tak ley lupa... lepak dgan kawan2 dlam kawsan tempat belajar... aku duduk tempat paling tggi yang ad kat institut tu... buat apa..??? minggu study week..buat apa lagi... STUDY ler... hahahahaha... aku study kot,,, bagus kan...? itu pon kena ajak kawan laa.. kalu sorang2... mati kebosanan...  tempat nie jugak tempat luahan perasaan kat kwan rapat aku bila ada masalah... nak share kat bilik.. tapi... biasa laa.. nama pon rahsia.. x semestinya rahsia boleh kongsi dengan roomate sdri.. kdg2 perlu org lain n tempat privasi jugak...


hmmmm... jap... aku nak citer ap lagi ea...?? boleh x bagi masa aku fkir... otak blank... selamat malam... opsss... #selamatpagi #2:06am

No comments: