Monday 1 June 2015

Hati ini bukan milik ku...


Lirikan mata x sama dengan apa yang dilihat dgan mata hati... Kdang2 kita memandang sesuatu itu.. Tapi sebenar nya fikiran melayang entah ke mana.. Sekejap ke timur.. Sekejap ke barat.. Hehe.. Tp apa kan daya.. Itu memg dh lumrah insan yang bersendirian.. Bersendiri bukan bererti tidak ada yang memerhati.. Ingat Allah kan sntiasa ada.. ^_^

Terpaku ak pd sesuatu kata2 dri movie yang aku layan.. "Mungkin kah siling rumah adalah benda yang terakhir yang akan manusia lihat..? Iaitu sewaktu dia hendak menghembuskan nafas terakhir..??" Hehe.. Wallahualam.. Tetapi skrg.. Ak terpaku dgan keindahan alam.. 

Kegelapan malam, yg dihiasi bintang.. Yang sentiasa bercahaya dan redha akan ketentuan utk dirinya.. Yang menjadi petunjuk bg mereka di lautan.. Dan. Mungkin kah ia juga dapat menjadi petunjuk bahawa ada seseorang yg turut ingat akn diri ku..?? Mungkin ya.. Mungkin tak.. Argh.. ( Berangan ja.. Sapa ntah nak ingt kat ak nie.. -_- ..)

Tiba2 teringat ak pd lirik lagu "potret"... 
-- Jauh... Terbawa lukisan hatimu.. Hilang mencari di manakah pergi.. Tinggal aku menahan luka ini.. Sampai harus ku pergi.. Engkau bagaikan bintang2 di angkasa.. Hanya mmpu melihat kamu yang terbiar.. Walaupun sakit.. Walaupun pedih xberdaya.. --

Yerp.. Mungkin ak salah satu drpd bintang2 itu... Yang terbiar terapung2 di atas sana.. Tak tahu arah tuju ke mana harus ku pergi.. Tapi.. Takpe.. Allah kan dah tentukan yg terbaek... Ingt.. Redha n jgn lupa ikhlas kan diri mengharungi semua benda yg ak sedang lalui ini.. 

Sekali lagi... YA..!! Semua benda... Bermula dengan perpisahan... Perpisahan dan perpisahan lagi.. Perpisahan ptama dgan sahabat yg jauhhhhh di sana... Perpisahan kedua dgan shbt yg masih tdak ku tahu ap khabar nya... Perpisahan yg seterusnya adalah perpisahan yang aku sendiri tak pasti... Sudahkan aku redha n ikhlas melepaskannya atau pun tidak... Sbb.. Jauh d sudut hati ku masih terbayang2 wajahnya... Kenapa harus kau pilih satu tarikh yang kau sendiri akn ingt kan kau pd aku... Ckup lah sekali... Cukup...!! Ak sudah jujur pd dri ku n diri mu yang " ya".. Aku masih .... Ehm.. Tak dak guna pon cakap... Semua akan tetap terjadi... Sabar lah duhai hati... :'(

Aku tetap akn bersabar... Walau tangis ku dlam diam.. Tanpa kau ketahui.. Doakan aku supaya ak terus kuat... Melihat kebahagiaan sahabat2 yg mendirikan rumah tngga.. Tbayang2 perkahwinan kamu bagaimana... Aku tak kuat utk hadapi semua nie.. Jujur aku tak kuat.. Dan aku masih bersyukur kerana sahabat2 di sekeliling ku masih lg mampu utk kuatkan hati ku supaya melupakan kamu... Tapi mampukah diri ku sendiri tanpa mereka...??

Bersabar lah duhai hati... Sesungguhnya Allah telah menetapkan sesuatu perkara yang lebih baik dri itu... Ingt... Hidup, mati, pertemuan, perpisahan, itu semua perancangan Allah... Andai kita pernah bertemu, sudah semstinya kita akn berpisah... Kerana setiap perkara yang berlaku pasti ad akhirnya... InsyaAllah.. Moga terus tabah.. Simpankan lah sedikit rasa kasih itu untuk diri ku.. Agar kelak, kau masih punya hati n perasaan untuk doakan kebahagiaan aku di "sana" nanti... ^_^ moga terus ceria.. 

**nukilan kerlipan bintang di celah kegelapan**






No comments: